Rejestracja łodzi Mikołajki – zajmiemy się procedurą rejestracyjną Twojej jednostki
Czeka Cię rejestracja łodzi w Mikołajkach? Zerknąłeś do internetu i przeraziła Cię liczba wymaganych dokumentów? Spokojnie – możemy Cię wyręczyć. Usługę rejestracji łodzi kierujemy przede wszystkim do klientów, którzy są zapracowani, zabiegani i nie mają czasu na załatwianie dodatkowych formalności urzędowych lub po prostu nie chcą zagłębiać się w tego typu procedury. Mimo wprowadzonych ułatwień w postaci możliwości elektronicznego złożenia wniosku o rejestrację – temat ten wymaga zdobycia pewnego rozeznania. Dlatego część klientów chętnie deleguje nam to zadanie, a dokładnie udziela pełnomocnictwa do załatwiania wszelkich spraw, które dotyczą rejestracji jednostki pływającej. Sprawdź – może to także świetne rozwiązanie dla Ciebie?
W 2020 roku, na mocy Ustawy z dnia 12 kwietnia 2020 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, zmieniły się przepisy, zgodnie z którymi obowiązkowa rejestracja dotyczy jednostek morskich i środlądowych, używanych w celach rekreacyjnych, sportowych i do połowu ryb. Kluczowe są w jej kontekście: długość – większa niż 7,5 m lub napęd mechaniczny o mocy przekraczającej 15 kW. Oznacza to, że właścicieli łodzi napędzanych jedynie siłą ludzkich mięśni, ponadto jednostek przeznaczonych wyłącznie do regat i zawodów sportowych – mających ważną klasę regatową – nie obejmuje obowiązek ich rejestracji. Mogą dokonać jej jednak dobrowolnie, na własne życzenie.
Jak przebiega rejestracja łodzi?
Rejestracją jednostek pływających zajmują się starostwa, prezydenci miast na prawach powiatów, a także Polski Związek Żeglarski oraz Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego. Wniosek można złożyć osobiście albo elektronicznie – wymaga on jednak kilku kluczowych załączników. Bez obaw – wszystko Ci wyjaśnimy i dopilnujemy w Twoim imieniu, by dokumentacja była kompletna. Będziemy także monitorować procedurę wydawania dokumentu rejestracyjnego. Ty w tym czasie zajmiesz się zaś takimi zadaniami, które sprawiają Ci większą satysfakcję lub domagają się szybkiej realizacji. Warto dodać, że na rejestrację łodzi masz 30 dni od momentu jej nabycia – inaczej może grozić Ci mandat, nawet w wysokości 500 zł. Najczęściej dokonujemy rejestracji jednostek, które pochodzą z naszej sprzedaży łodzi i jachtów w Mikołajkach, ale nie jest to regułą.
Na początku gromadzimy wymagane dokumenty, takie jak m.in.: wniosek o dokonanie rejestracji i wydanie dokumentu rejestracyjnego, dowód własności łodzi (może nim być zarówno umowa sprzedaży, jak i np. faktura VAT), dokument potwierdzający jej dotychczasową rejestrację (w przypadku, gdy miała ona miejsce), ponadto dokument dotyczący kategorii projektowej łodzi (dane na temat maksymalnej liczby osób, siły wiatru, wysokości fali). Następnie dokonujemy opłaty rejestracyjnej i dołączamy jej potwierdzenie do dokumentacji. Składamy wniosek wraz z załącznikami, a po zakończeniu procedury odbieramy dowód rejestracyjny Twojej łodzi. To oczywiście skrótowy opis naszych działań, jakie podejmujemy w ramach rejestracji łodzi w Mikołajkach. Jeśli masz pytania – skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy. Zapraszamy!